1. Home>
  2. Kokonaisvaltaiset palkka- ja henkilöstöhallinnon ratkaisut ja palvelut>
  3. Ratkaisuja palkanlaskentaan>
  4. Kaikki yrityksesi viranomaisraportointi yhdestä paikasta >

Tervetuloa SD Worx Viran käyttäjäksi!

SD Worx Vira on viranomaisraportoinnin työkalu, jolla välität helposti ilmoitukset tulorekisteriin sekä muille viranomaistahoille. Ratkaisumme on mutkattomasti automatisoitavissa – erityisen vaivatonta automatisointi on SD Worxin asiakkaille, joilla on käytössä SD Worx W -pilvipalvelu. Automatisoituna SD Worx Vira hoitaa viranomaisraportoinnin manuaaliset välivaiheet ja antaa palkka-asiantuntijalle mahdollisuuden keskittyä olennaiseen. Raportointitehtävistä asiantuntijan vastuulle jää vain aineiston muodostus ja korjaus tarpeen vaatiessa.

Tältä sivustolta löydät lisätietoja sekä ohjeita SD Worx Viran käyttöön.

Hero_Domain_27

Peruskäyttöohje

Täältä löydät päivitetyt peruskäyttöohjeet Viran käytön aloittamiseksi. Ohjeet sisältävät perustietoa Virasta lähetyskanavana, sekä kattavat ohjeet aineistojen lähettämiseen sekä monitorointiin. Lisäksi ne sisältävät ohjeistuksen myös yritysten- ja käyttäjienhallintaan.

Varmenteiden automaattinen uusinta

Viraan on tuotu toiminnallisuus, jonka myötä varmenteiden uusiminen yrityksille tapahtuu automaattisesti.

 

Mikäli teillä on Virassa Tilaaja- tai Asiakasyrityksellä toimiva varmenne, uusiutuu se Viraan automaattisesti ennen sen vanhentumista, eikä näin ollen varmenteen päivittäminen vaadi toimenpiteitä asiakkailta. Varmenteet ovat voimassa kaksi vuotta noutopäivästä. Varmenteen uusimisesta ei aiheudu katkoa lähetyksille.

 

Varmenteen tekninen yhteyshenkilö saa myös Tulorekisteristä muistutuksen vanhentuvasta varmenteesta 60 päivää ennen varmenteen vanhentumista, mutta tämä ei aiheuta toimenpiteitä Vira-käyttäjille.

 

Uusi varmenne korvaa vanhan varmenteen automaattisesti ja uuden varmenteen voimassaoloajan löydät Virasta ’Asetukset’-sivulta yritystiedon takaa kohdasta ’Valtuutukset’.

 

Jos yritykseenne / varmenteeseen on kohdistunut muutoksia tai joitain tietoja sen osalta on päivitettävä, tulee yrityksen nimenkirjoitusoikeudellisen henkilön kirjautua Tulorekisterin sähköiseen asiointipalveluun (www.tulorekisteri.fi) tekemään halutut muutokset.

 

HUOM. Jos yrityksenne tarkoitus on lähettää etuusilmoituksia Tulorekisteriin Viran kautta, tulee sitä varten hakea erillinen varmenne. Alla olevasta peruskäyttöohjeesta löydät ohjeen myös etuusvarmenteen noutamiseksi Viraan.