Mitkä ovat 10 googlatuinta HR-termiä?
HR-alan ammattilaiset tekevät joka päivä lukemattomia hakuja kiinnostavista ajankohtaisista aiheista ja kiinnostavista ilmiöistä. Mielenkiintoisimmat haut antavat tietoa trendeistä sekä vinkkejä alan kehityksestä.
Pelkästään kymmentä googlatuinta HR-termiä haetaan kuukausittain lähes 10 000 kertaa. HR-aiheisiin liittyviä hakuja tekevät lähtökohtaisesti henkilöstöasioista päättävät tai heitä avustavat henkilöt.
Tällaisia hakuja tekeviä henkilöitä voivat olla esimerkiksi henkilöstöpäälliköt, assistentit sekä pienemmissä yrityksissä myös toimitusjohtajat.
Ensimmäisillä hakutuloksilla iso vaikutus
Yrityksen kannalta hakutermeillä ja yrityksen sijoituksella hakutuloksissa on suuri merkitys. Yrityksen tavoitteena on sijoittua mahdollisimman ylös Googlen hakutuloksissa sen toiminnan kannalta olennaisilla hakutermeillä.
Backlingo-hakusanamainonnan asiantuntijayrityksen tutkimuksen mukaan Googlen hakutuloksissa ensimmäinen hakutulos saa keskimäärin 31 prosenttia kaikista klikkauksista, ja kolme ensimmäistä yhdessä noin 75 prosenttia kaikista klikkauksista.
Esimerkiksi kun SD Worx sijoittuu Googlen hakutuloksissa hyvin hakutermillä ”HR ja digitalisaatio” on tällä tietenkin iso merkitys yritykselle. Google trends -työkalun mukaan esimerkiksi ”Google ja digitalization” -hakutrendi on ollut nousussa, joten varmasti myös suomenkielinen haku on kehittynyt samalla tavalla.
Yleisempiä HR-termejä haetaan selvästi eniten – täsmällisimmillä termeillä voi olla enemmän merkitystä
Yleisimpiä termejä kuten ”HR” ja ”HR + asiantuntija” haetaan luonnollisesti enemmän, mutta myös pienempien hakumäärien termeillä voi olla yritykselle merkitystä.
Jos katsotaan myös muita kuin kymmentä suosituinta hakutermiä kuten vaikkapa ”HR + digitalisaatio” tai ”HR + ulkoistus”, on helppo huomata täsmällisten hakutermien merkitys. Vaikka näiden hakujen määrä on pienempi, täsmällisempi hakutermi merkitsee yleensä selvää kiinnostusta aiheeseen.
Googlen infolaatikko auttaa hakutuloksia nousemaan esiin
Google voi nostaa hakutulokseen myös sisältöä yrityksen sivuilta niin sanottuun infolaatikkoon.
Esimerkiksi jos käyttäjä hakee: ”Mitkä ovat henkilöstöhallinnon digitalisaation hyödyt”, Google tarjoaa SD Worxin sivulta lyhyen ja ytimekkään tiedon infolaatikkoon.
Jos sisältö on Googlen mielestä riittävän laadukasta ja vastaa käyttäjän hakuun, Google tarjoaa tiedon käyttäjälle helposti nähtäväksi.
Tutkimukset ovat osoittaneet, että tällaiset hakutulokset saavat jopa 8% kaikista klikkauksista.
Palataksemme vielä artikkelin otsikkoon, tässä ovat ne 10 googlatuinta HR-termiä:
Jos sisältö on Googlen mielestä riittävän laadukasta ja vastaa käyttäjän hakuun, Google tarjoaa tiedon käyttäjälle helposti nähtäväksi.
Tutkimukset ovat osoittaneet, että tällaiset hakutulokset saavat jopa 8% kaikista klikkauksista.
Palataksemme vielä artikkelin otsikkoon, tässä ovat ne 10 googlatuinta HR-termiä:
Jos Google ei vastaa kaikkiin HR:ään liittyviin kysymyksiisi, me vastaamme!
Lue seuraavaksi
Opas: Miten hyödymme uuden HR- ja palkkaratkaisun hankinnasta?
Vanhat HR- ja palkkajärjestelmät sisältävät usein piilokustannuksia, joiden vuoksi järjestelmät maksavat organisaatiollesi todennäköisesti enemmän kuin luulet.
Webinar recording: Data Processing – How can we ensure a secure Data Protection Program?
GDPR is a topic that many businesses still have insecurity about. How effective is our Data Protection program? How sure can we be that our processors are treating the data lawfully? Or, do we have sufficient security measured to safeguard our personal data?
Webinar recording: Tools for successful change management
Have you experienced challenges getting people onboard when implementing new processes and systems? Do you want to learn practical tools to help you create engagement and speed up the change journey? Then this is the webinar for you.