Tämä on jo toinen kerta, kun Riitta Koskinen työskentelee Aditron palveluksessa. Alun perin hänen uransa Aditrolla alkoi jo vuonna 2007, jolloin hän aloitti yrityksessä palkanlaskijana yrityskauppojen seurauksena.
Pari vuotta palkanlaskentaa tehtyään Riitta halusi kokeilla siipiään yrittäjänä suoramarkkinoinnin parissa. Niinpä hän toimi jonkin aikaa niin myyjän tehtävissä, aluejohtajana kuin kiinteistönvälittäjänä. Muutamien vuosien kuluttua Riitta kuitenkin halusi palata Aditrolle.
– Yrittäjähomma oli kivaa, mutta halusin palata takaisin. Ruoho ei aina ole vihreämpää aidan toisella puolella, joten paluu oli mieluinen. Vuodet muissa tehtävissä ovat kyllä antaneet uusia eväitä Aditrolla etenemiseen, Riitta kertoo.
Riitta palasi vuonna 2014 ensin palkanlaskennan tehtäviin. Siitä hän eteni pian tiiminvetäjäksi. Nykyään hän vastaa Kajaanin palvelukeskuksen toiminnasta.
Aditrolla pääsee kasvamaan
Riitta haluaa jatkuvasti kehittyä ja kasvaa työssään. Ura Aditrolla antaa tähän erinomaiset edellytykset.
– Parhaita asioita Aditrolla ovat joustavuus ja etenemismahdollisuudet. Tämä on monien mahdollisuuksien talo, jossa toiveita kuullaan. Aditro on tosi mukava työpaikka, jossa tuetaan. Täällä annetaan kehittymismahdollisuuksia, jos on halua kasvaa.
Riittaa kiinnosti kasvaa tehtävissään. Niinpä hän haki mahdollisuuden tullessa Delivery Managerin paikkaa ja tuli valituksi.
Jonkin aikaa Delivery Managerin tehtävissä toimittuaan haasteista innostunut Riitta oli jälleen valmis ottamaan lisää vastuuta. Pian hänen toiveitaan kuultiin, ja hän sai vastuulleen Kajaanin palvelukeskuksen toiminnan.
Johtajuus innostaa ja motivoi
Riitta oli Kajaanin ensimmäisiä työntekijöitä vuonna 2007. Aluksi toimipisteessä oli työntekijöitä seitsemän, ja asiakasyritysten henkilöstön palkkalaskelmia käsiteltiin 3000 kuukaudessa.
Kasvuvauhti on ollut kova, ja palkkalaskelmien määrä on yli kymmenkertaistunut – nyt Aditron asiakasyritysten henkilöstön palkkalaskelmia käsitellään Kajaanissa jo 35 000 kuukaudessa. Palvelut ovat kehittyneet, ja asiakkaita on tullut paljon lisää. Uusia asiakkaita on kaikilta toimialoilta ympäri Suomen.
Kajaanin palvelukeskuksen toiminnasta vastaavana Riitta toimii niin asiakkaiden kanssa kuin esihenkilön tehtävissä. Tärkeintä osaamista näissä tehtävissä ovat kyky kuunnella niin asiakkaita kuin henkilöstöä, johtamistaidot sekä kyky ymmärtää budjettia ja tuloslukuja.
– Tärkeää on työyhteisön johtajuus. On osattava kehittää toimintaa ja osaamista. Strategisen kehittämisen taidot, samoin kuin kyky lukea lukuja, ovat oleellisia tehtävissä.
Mielenkiintoisia tehtäviä ja hyvä työympäristö
Aditrolla Riitta arvostaa myös mukavia kollegoita, henkilöstöetuja ja tietenkin antoisaa työtä. Palkkahallinto on hänen mielestään kiehtovaa ja monipuolista sekä jatkuvasti kehittyvää. TES-maailma sääntöineen tekee työn mielenkiintoiseksi, ja eri yritysten palkkojen laskeminen on kiinnostavaa.
Riitalla ja hänen tiimiensä vastuulla on paljon erilaisia asiakkaita, joten työehtosopimukset ja henkilöstöpolitiikat ovat erilaisia ja tekevät työstä vaihtelevaa. Kaiken kaikkiaan: töissä on kiva olla.
Riitta Koskinen
Delivery Director